Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Dehnel Piotr
(1)
Góralski Andrzej
(1)
Winiecka Katarzyna
(1)
Łaszczyk Jan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Adaptacja kulturowa
(1)
Etyka
(1)
Góralski, Andrzej (1936- )
(1)
Migracje
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Polacy za granicą
(1)
Rodzina
(1)
Twórczość
(1)
Wittgenstein, Ludwig (1889-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112178 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak stać się dobrym pedagogiem? Są to pytanie doniosłe. Zagadnienie to jest nie tylko interesujące, ale i trudne, stąd różnorodność odpowiedzi. W naszej próbie - poprzez tę książkę - przyjmujemy za punkt wyjścia to, że pytanie sugeruje zasadniczą osiągalność rzeczy pożądanej - dobrym wychowawcą może stać się każdy. Pod jakimi warunkami? Odpowiedź jest prosta: trzeba tego chcieć i trzeba móc tego dokonać. Pragnienie doskonałości pedagogicznej ma różne źródła, jednym z nich jest postanowienie służby. Moc niezbędną dla realizacji postanowienia można i trzeba od kogoś zaczerpnąć. Może nim być mistrz, czyli ten, kto przygotowuje do trudnego rzemiosła wychowywania ludzi. O mistrzów jednak trudno. Nie dlatego, że ich brak. Z natury rzeczy jest ich jednak niewielu: mistrzostwo jest przecież czymś wyjątkowym. A chciałoby się, by było powszechne - któż bowiem zaprzeczy, że nie sposób być pedagogiem specjalnym, nie będąc mistrzem w swej profesji. Zauważmy, iż niegdyś wychowujących mistrzów było jakby więcej: "magister" znaczyło m.in. "przełożony", ale także "mistrz", "nauczyciel", "przewodnik". Oświatę uczyniono powszechną. Ten wspaniały czyn był początkiem wielu trudności. Przezwyciężając je dokonano użytecznych innowacji. Jedna z nich to kreacja pedagogiki jako nauki, jako szczególnego zbiorowego mistrza przyszłych nauczycieli. W naszym opracowaniu chcemy opowiedzieć kształcącemu się pedagogowi o zadziwiającym zjawisku, jakim jest nauka. Oczywiście, ograniczeni postawionym zadaniem zajmiemy się tylko niektórymi jej aspektami. Najważniejszy z nich wiąże się z pytaniem: jak zapewnić sobie uczestnictwo w uprawianiu i, być może, w rozwoju owej pedagogiki-nauki, zbiorowego mistrza przyszłych wychowawców? Nasza odpowiedź brzmi tak: dla wykonania każdej pracy potrzeba rzeczywistości, do której się odnosi, sprawcy, który ją przedsięweźmie, i narzędzia, które ją umożliwi. To narzędzie, współtworzące pedagogikę jako naukę, zwie się metodą. Nasza książka ma za przedmiot metody poznawcze szczególnie użyteczne w dziedzinie praktyki wychowania. Stąd nazwa całości - "Metody badań pedagogicznych (w zarysie)", a także dobór treści poszczególnych części. Książka jest skryptem akademickim. Jak każdy podręcznik przynosi treści znane i uznane. Nie znaczy to, iż jest powtórzeniem. Przeciwnie, wolno przypuścić, że ma oryginalny układ, a także odwagę podejmowania problematyki zarazem trudnej, ważnej i pomijanej w innych dziełach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105406 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62269 P 1,2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105950 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje, Badania, Rozwój.)
Głównym celem niniejszej publikacji jest przedstawienie naukowego, socjologicznego oglądu procesu adaptacji społecznej w warunkach migracji, a przede wszystkim strategii adaptacyjnych przyjmowanych przez rodziny młodych migrantów polskich mieszkających w Londynie. Książka jest próbą spojrzenia na problem z perspektywy dwóch pokoleń – rodziców i dzieci, które w tym samym czasie i w tych samych warunkach społecznych znalazły się na emigracji i jednocześnie podejmują działania kształtujące ich nową rzeczywistość społeczną. Koncept prezentowanych w książce badań zakładał czasowo-przestrzenne ujęcie problematyki, na który składają się doświadczenia wyniesione z Polski i te zdobyte na emigracji oraz perspektywa przyszłościowa, którą przyjmują migranci. Dokładnie w takim ujęciu traktowane są strategie adaptacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41665 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej